شرایط تحصیل کارشناسی در استرالیا
نوشته شده توسط : غریبه

مدت دوره کارشناسی در استرالیا

دوره های کارشناسی در استرالیا معمولا 3 تا 5 ساله هستند. تعداد معدودی از دانشگاه ها هستند که به دلیل نداشتن تعطیلات میان ترمی، دوره های کارشناسی را طی دو سال ارائه می دهند.

دوره های کارشناسی 3 ساله شامل رشته هایی مانند IT، بازرگانی و هنر هستند.

دوره های کارشناسی 4 ساله شامل رشته های مهندسی یا رشته های کارشناسی با رتبه ممتاز (Bachelor with Honours) می باشند.

دوره های کارشناسی 5 ساله شامل رشته هایی مانند پزشکی و رشته های Double Degree می شوند.

رشته های Double Degree

زمانی که یک دانشجو در حال تحصیل همزمان در دو رشته باشد و هر دو رشته را در زمانی کوتاه تر از مدت استاندارد تمام کند، مدرک وی پس از فارغ التحصیلی به صورت Double Degree یعنی برای هر دو رشته به وی اعطا می شود. این گونه رشته ها شامل کارشناسی IT/موسیقی یا IT/حقوق می شوند.

هزینه تحصیل کارشناسی در استرالیا در سال 2019

هزینه های دوره تحصیل کارشناسی در استرالیا، با توجه به نوع رشته و رتبه دانشگاه، سالانه 20000 تا 40000 دلار استرالیا می باشد.

پرداخت شهریه

پرداخت شهریه دانشگاه به صورت ترمی می باشد. به خاطر داشته باشید که دانشجویان هزینه بیمه (OSHC) را باید به صورت کامل و برای کل دوره تحصیلی خود پرداخت کنند.

انتخاب رشته های Double Degree

دانشجویان بین المللی می بایست رشته خود را از میان رشته های ارائه شده توسط دانشگاه انتخاب کنند. این به این خاطر است که هر رشته کد CRICOS مربوط به خود را دارد که در واقع رشته های ارائه شده به دانشجویان بین المللی توسط این کد در سیستم آموزشی دولتی استرالیا شناخته می شوند. بنابراین دانشجویان نمی توانند رشته ها را به انتخاب خود ادغام کنند و رشته باید از قبل توسط دانشگاه تعریف شده باشد.

بخوانید:  معرفی بهترین دانشگاه های استرالیا

تاریخ های ورودی دانشگاه

فوریه، جولای و اکتبر (ورودی تابستان)

ارائه رشته ها در ورودی های مختلف

ورودی ماه اکتبر اکثرا بسیار محدود است. بنابراین قبل از درخواست پذیرش باید حتما از این مسئله مطمئن شوید. برخی رشته ها (معمولا رشته هایی که ورودی آن ها محدود است) تنها در ترم اول ارائه می شوند. از این جهت ورودی رشته ها قبل از ارسال درخواست پذیرش باید حتما بررسی شود.

آزمون های زبان مورد تایید دانشگاه ها

آزمون های رایج آیلتس و تافل هستند. آزمون های دیگری هم هستند که قابل قبول می باشند که می توانید این آزمون ها را در سایت هر دانشگاه چک کنید.

حداقل سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای مقطع لیسانس در استرالیا

معمولا حداقل سطح زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه های استرالیا برای مقطع کارشناسی آیلتس 6.0 است که هیچ یک از ریز نمرات آن زیر 5.5 نباشد. با این وجود دانشگاه ها و رشته هایی هستند که نیاز به سطح زبان انگلیسی بالاتری دارند.

حداقل سطح آکادمیک مورد نیاز برای مقطع لیسانس در استرالیا

سطح آکادمیک مورد نیاز برای اکثر دانشگاه های استرالیا برای مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک معادل سال 12 استرالیا می باشد. برخی رشته ها ممکن است برای رشته هایی مانند طراحی و موسیقی، به مدارک مضاعفی مانند پورتفولیو نیاز داشته باشند. دانشگاه هر دانشجو را بر اساس معدل کلی وی و کشوری که در آن فارغ التحصیل شده است بررسی می کند. در برخی رشته ها تمرکز بیشتری روی درس هایی خاص گذاشته می شود. به عنوان مثال برای دانشجویانی که برای رشته مهندسی درخواست پذیرش می دهند، به عملکرد دانشجو در درس هایی مانند ریاضی توجه بیشتری می شود.

بخوانید:  شرایط تحصیل دکترا در استرالیا

دوره های زبان انگلیسی

در صورتی که سطح زبان انگلیسی دانشجو از حد مورد نیاز پایین تر باشد، دانشگاه ها می توانند پذیرش دوره زبان + دوره کارشناسی را برای دانشجو صادر کنند.

طول دوره زبان انگلیسی

طول این دوره بستگی به ریز نمرات آزمون زبان دانشجو دارد. به عنوان مثال، Writing و Reading از جمله مهم ترین ریز نمرات هستند.مدت دوره های زبان معمولا 5 هفته یا بیشتر طول میکشد.

تحصیل همزمان لیسانس و زبان انگلیسی

دانشجو باید قبل از شروع مقطع کارشناسی، دوره زبان خود را به اتمام برساند. در واقع، گذراندن موفقیت آمیز دوره زبان، شرط ورود به مقطع کارشناسی می باشد.

آزمون های پس از دوره زبان انگلیسی

دوره های زبان متفاوتی مانند GE (General English)، EAP (English for Academic Purposes) و EAP PLUS وجود دارد. اگر دوره های EAP PLUS یا Direct Entry Program برای دانشجو در نظر گرفته شود نیازی به امتحان آیلتس یا تافل نیست و وی می تواند پس از گذراندن دوره زبان مستقیما وارد مقطع کارشناسی شود.

دانشجویانی که حداقل سطح آکادمیک مورد نیاز دانشگاه را ندارند

در صورتی که دانشجو حداقل سطح آکادمیک مورد نیاز دانشگاه را نداشته باشد، می تواند قبل از شروع دوره کارشناسی، دوره های پیش نیاز را بگذراند.

دوره پیش نیاز رایج برای مقطع لیسانس Foundation نام دارد. دوره Foundation بسته به نیاز دانشجو می تواند بین 6 ماه تا یک سال باشد.

برخی دوره های پیش نیاز ممکن است ترکیبی از درس های فنی و دوره کارشناسی باشند. به عنوان مثال، اگر سطح آکادمیک کارشناسی IT داشتن معدل کلی 5 از 7 باشد و معدل دانشجو 4.5 از 7 باشد، ممکن است بتواند برای دوره Diploma of IT + Bachelor of IT پذیرش دریافت کند.

بخوانید:  رشته محیط زیست در استرالیا

به خاطر داشته باشید که سطح زبان مورد نیاز برای دوره های پیش نیاز پایین تر از بخش تحصیلات عالیه است.

انتخاب دوره پیش نیاز مناسب شما

تصمیم گیری در این خصوص به عهده دانشگاه خواهد بود. درخواست پذیرش برای مقطع کارشناسی برای دانشگاه ارسال می شود و در صورتی که دانشجو واجدالشرایط ورود مستقیم به دوره کارشناسی نباشد، دانشگاه نامه پذیرش ترکیبی را صادر می کند.

مدرک معادل سال 12 استرالیا در ایران

مدرک معادل سال 12 استرالیا در ایران دوره پیش دانشگاهی می باشد. البته به خاطر داشته باشید که می توانید با مدرک دیپلم به دانشگاه درخواست پذیرش داده و برای دوره Foundation و لیسانس پذیرش دریافت کنید.

مدرک معادل سال 12 استرالیا در مالزی

توجه داشته باشید که در مالزی مدارس مختلفی وجود دارند. معادل سال 12 استرالیا در مدارس استاندارد مالزی، داشتن مدرک SPM است.

 

منبع: شرکت MYC





:: برچسب‌ها: هزینه تحصیل کارشناسی در استرالیا در سال 2019 , ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: